Microsoft, bugün oyun bölümünde yaklaşık 650 çalışanını işten çıkarıyor. Bu son kesintiler, Microsoft’un 1.900 Activision Blizzard ve Xbox çalışanını işten çıkarmasından ve Redfall geliştiricisi Arkane Austin de dahil olmak üzere birkaç oyun stüdyosunun kapatılmasından aylar sonra gerçekleşiyor.
Xbox Başkanı Phil Spencer, bu sabah The Verge tarafından görülen bir iç yazışma ile çalışanlara işten çıkarmaları duyurdu. Kesintiler, Activision Blizzard anlaşmasıyla ilgili ve Spencer e-postasında, “Bugün yapılacak işten çıkarmalar kapsamında hiçbir oyun, cihaz veya deneyim iptal edilmiyor” ve hiçbir stüdyonun kapatılmadığını net bir şekilde belirtiyor.
Spencer, “Satın alma sonrası ekip yapımızı hizalamak ve işimizi yönetmek için, Microsoft Gaming’de ağırlıklı olarak kurumsal ve destekleyici fonksiyonlardan yaklaşık 650 pozisyonu kaldırma kararı aldık; bu, işimizi uzun vadeli başarı için organize etmek amacıyla yapılmıştır,” diyor.
Microsoft, Ekim ayında İngiltere ve ABD’deki düzenleyicilerle aylarca süren mücadelelerin ardından Activision Blizzard’ı 68,7 milyar dolarlık bir anlaşmayla satın almayı tamamladı.
İşte Phil Spencer’ın tam açıklaması:
“Geçtiğimiz yıl boyunca, yeni ekipleri karşılamaya ve onların en iyi şekilde çalışmalarını sağlamaya çalışırken kesintileri en aza indirmeyi hedefledik. Satın alma sonrası ekip yapımızı hizalamak ve işimizi yönetmek için, Microsoft Gaming’de ağırlıklı olarak kurumsal ve destekleyici fonksiyonlardan yaklaşık 650 pozisyonu kaldırma kararı aldık; bu, işimizi uzun vadeli başarı için organize etmek amacıyla yapılmıştır.
Bu haberin zor olduğunu biliyorum. Etkilenen meslektaşlarımızın katkıları için derin bir minnettarlık duyuyoruz. ABD’de, geçiş sürecine yardımcı olmak için kıdem tazminatı, uzatılmış sağlık hizmetleri ve iş bulma hizmetlerini içeren ayrılma paketleriyle onları destekliyoruz; ABD dışındaki paketler ise bulundukları yerlere göre değişecektir.
Bu değişikliklerle birlikte, kurumsal ve destekleyici ekiplerimiz ve kaynaklarımız sürdürülebilir bir gelecekte büyüme için hizalanmış olacak ve stüdyo ekiplerimizi ve iş birimlerimizi ihtiyaçlarına cevap verebilecek ölçeklenebilir programlar ve kaynaklarla daha iyi destekleyebileceğiz. Ayrı olarak, işin yönetilmesi kapsamında, oyunların yaşam döngüsü ve performansını yönetirken önceliklerin değişmesine uyum sağlamaları nedeniyle diğer bazı ekiplerde de etkiler görülebilir. Bugünkü düzenlemeler kapsamında hiçbir oyun, cihaz veya deneyim iptal edilmiyor ve hiçbir stüdyo kapatılmıyor.
Ekibimizin geçmişinde harika anlar da oldu, zorlu anlar da. Bugün zor günlerden biri. Böyle değişikliklerden geçmenin zor olduğunu biliyorum, ancak en zorlu zamanlarda bile bu ekip, bir araya gelerek birbirine karşı sevgi ve nezaket göstermeyi başardı ve oyuncularımız için hizmet vermeye devam etmek için çalışmaya devam etti. Bu değişikliklerde bize gösterdiğiniz destek için minnettarız ve birbirinize olan anlayış ve saygınız için teşekkür ederiz.”