Sonunda gerçekleşiyor Overwatch 2 hayranları: Blizzard’ın Temmuz ayında belirttiği gibi, altı oyunculu takımlara geri dönüşü test edecek. İki yıldan biraz daha uzun bir süre önce orijinal oyuna geçiş yapıldığında Blizzard 5’e 5 formatına geçmiş ve her iki taraftan birer tank çıkarmıştı. Ancak topluluktan gelen sayısız talebin ardından ekip, takım kompozisyonlarına farklı yaklaşımlarla eski formatta yeni dönüşler denemeye hazır.
Overwatch 2’nin gelecek sezonunda iki adet 6v6 test gerçekleştirilecek. Bunlardan ilki 14. sezonun bir hafta sonrasında başlayacak. Mevcut sezonun ne zaman bitmesi beklendiğine göre (savaş bileti geri sayımına göre 10 Aralık), bu da ilk 6v6 testinin 17 Aralık civarında başlaması gerektiği anlamına geliyor.
Blizzard, orijinal Overwatch’taki iki tank, iki destek ve iki hasar (veya DPS) kahramanından oluşan 2-2-2 kurulumuyla devam eden bazı acı noktalardan kaçınmak istiyor. İlk test, bu katı rol sırası formatı ile oyuncuların aynı karakteri tekrarlamadan istedikleri kahraman kombinasyonuna sahip olmalarına izin vermek (mevcut açık sıra seçeneği) arasında bir şey sunacak.
Altı kişilik her takım, her rolden bir ila üç kahramana sahip olacak. Yani meşhur GOATS metasına benzer bir düzende üç tank, iki destek ve bir DPS ile çalışmayı tercih edebilirsiniz. Ancak bu, açık sıra formatının bir dönüşü olduğundan, takımlar maç ortasında kompozisyonlarını da değiştirebilecekler.
Oyun direktörü Aaron Keller bir blog yazısında “Burada deneyebileceğiniz birkaç farklı kombinasyon var, ancak bu Overwatch 2’de daha önce görmediğimiz birçok farklı takım kompozisyonunun önünü açıyor” dedi. “Rol Sırası ve Açık Sıra arasında orta yol olarak görülebilecek bir formatı denemenin yanı sıra, bu bize diğer test türlerine geçmeden önce Overwatch 2 kahramanlarının, yeteneklerinin ve güncellemelerinin 6’ya 6 ortamda nasıl çalıştığına dair bir fikir verecek.”
İkinci test 14. sezonun ilerleyen zamanlarında (yeni bir İskoç kahramanın da tanıtılması planlanıyor) gerçekleşecek. Bu, bir nevi 2-2-2’ye geri dönüş olacak. Bununla birlikte, kahramanların yeniden düzenlenmesi ve daha az kitle kontrol yeteneği gibi “Overwatch 2 ile tanıttığımız bazı yeni ilkeleri içerecek”.
Blizzard sadece bu iki test için önemli denge değişiklikleri yapacak. Örneğin, tankların gücü ve hayatta kalma kabiliyeti azalacak. Tüm kahramanlar için zamanla kendini iyileştirme gibi birçok pasif yetenek azaltılabilir veya kaldırılabilir.
Keller, “Bu format testleri tamamen oyunun temelini daha da güçlü hale getirip getiremeyeceğimizi anlamakla ilgili” diye yazdı. “Her gün milyonlarca oyuncu temel 5’e 5 formatına atlıyor ve istediğimiz son şey bu deneyimi olumsuz etkilemek. Bu testlerle ilgili heyecan verici olan şey, Overwatch 2 başladığında 5v5’e geçiş konusunda kararsızlık yaşamış olabilecek başka bir oyuncu grubuna hitap edebilecek bir şey sunma potansiyelidir. Bu test serisinin bir amacı da sadece oyuncularımızın daha büyük takım boyutlarına olan iştahını ölçmek değil, aynı zamanda daha önce yaşadığımız sorunlarla karşılaşmadan bir değişikliği uygulayabileceğimiz farklı yolları keşfetmektir.”
Büyük 6’ya 6 testlerden önce Blizzard 13. sezonda kompozisyona dayalı birkaç deneme yapacak. İlki, oyuncuların 2-2-1’de istedikleri herhangi bir dönüşle koşmalarına izin verecek, ancak tanklar tıpkı açık sıra modlarında olduğu gibi azaltılmış sağlığa sahip olacak. Burada da belirli bir role kilitlenmeyeceksiniz – örneğin, takımınızda zaten iki DPS kahramanı olmadığı sürece destekten hasara geçebilirsiniz. “Kingmaker” olarak adlandırılan ikinci 5’e 5 test de bunun bir dönüşü olacak, ancak kendi rolünde tek başına uçan oyuncu bir tür bonus alacak.
Keller, “5‘e 5’te daha fazla özgürlük keşfederken, daha fazla türde kompozisyonun başarılı olmasını sağlıyoruz” dedi. Bu iki test “6v6 testlerine girerken bizim için mükemmel bir ölçüt ve çerçeve oluşturacak” ve Blizzard oyuncuların bu testler hakkında geri bildirimde bulunacağını umuyor.
6v6’nın geleceği gerçekten de ne kadar hevesli olunduğuna bağlı. Keller, “Bu moda katılan ve sürekli oynayan oyuncuların arttığı bir dünyada, bu modla daha fazlasını yapmak için ihtiyacımız olan sinyale sahibiz” diye yazdı. Oyunun yönetmeni, birkaç ay öncesine kadar 5’e 5 ve 6’ya 6’nın uzun vadede bir arada bulunacağı bir durumu öngörmenin kendisi için zor olduğunu, ancak ikincisi hayranlar arasında popüler olursa, “oyuncularımızın birden fazla deneyim isteyebileceğini ve bunun dikkate almamız gereken bir şey olacağını biliyoruz” diyor.
Yine de 6v6’nın kalıcı olarak geri dönmesi muhtemelen biraz zaman alacak. Overwatch 2, kahraman yetenekleri, yeniden işleme ve denge değişiklikleri açısından tamamen 5v5 için ayarlandı. Haritalar da 5v5 düşünülerek tasarlandı ve ekip orijinal Overwatch’taki birçok haritayı daha fazla siper eklemek için güncelledi. Bu nedenle, 6v6’yı gerçekleştirmek için bazı şeyleri ayarlamak biraz zaman alabilir, ancak geri dönüşü artık oyuncular için boş bir hayal değil.