Roblox Geliştirici Konferansı devam ediyor ve açılış konuşmasında CEO ve kurucu ortak David Baszucki sahneye oldukça iddialı çıktı. “Günlük bir milyar kullanıcıya ulaşacağız! Küresel oyun gelirlerinin %10’unu elde edeceğiz! Çocuklarınızı zaten elimizde tutuyoruz!” Tamam, sonuncusunu söylemedi ama söylemiş kadar oldu ve Roblox’un etkileyici sağlığı ve daha da etkileyici hedefleri hakkında buradan okuyabilirsiniz.
Bazı açılış konuşmalarında gerçekleşmesi zor hedeflerden bahsediliyordu, ancak gerçekten etkileyici bir unsur, Baszucki’nin yıllardır Roblox’un içerik oluşturucu geliştirme araçlarına kademeli olarak entegre ettiği yapay zekaya vurgu yapmasıydı. Örneğin, Roblox dokuların oluşturulmasını otomatikleştiren bir aracı var, ancak görünen o ki henüz gördüklerimiz hiçbir şey.
Roblox, açık kaynaklı olacak ve metin, video ve 3D istemlerle 3D varlıklar oluşturacak bir “3D temel modeli” geliştiriyor. Baszucki, bunu yaklaşık 40 çalışanı olan bir “kuluçka projesi” olarak tanımlıyor ve sadece üç aydır üzerinde çalıştıklarını söylüyor. Ardından, basit metin istemleriyle oluşturulan bir haritanın üstten görünümü gösteriliyor; bu, önce bir çöle, ardından bir orman sahnesine dönüşüyor (hem metin hem de görüntü istemleriyle). Tabii ki bu, sahne sunumunun önceden kaydedilmiş bir bölümü, bu yüzden bu yapay zeka modelinin yeteneklerini biraz ihtiyatla değerlendirmek gerek.
“Yıllardır Roblox’a Assistant, Texture Generator ve Avatar Auto Setup gibi araçlarla üretken yapay zekayı entegre ediyoruz. Ancak bunlar, planladıklarımızın sadece yüzeyini kazıyor,” dedi Baszucki. “Roblox deneyimlerinin, oynanışla entegre edilmiş gerçek zamanlı yaratımı güçlendiren geniş kapsamlı üretken yapay zeka yeteneklerine sahip olacağı güçlü bir gelecek görüyoruz—bunu platformdaki herkes için erişilebilir kılacak şekilde kaynak açısından verimli bir yolla.” En ilginç vaat, “oynanışla entegre gerçek zamanlı yaratım” fikri. Bu araçlar şimdiden etkileyici görünüyor (sahne demosunda olsa da) ve Baszucki bunun için bir zaman çerçevesi belirlemedi, ancak bu seviyeye ulaşabilirlerse, oyunlar için yapay zeka işlevselliğinde büyük bir ilerleme olacak. Düşünün ki bir sanal D&D oyununda, zindan ustası dünyayı tarif ettikçe dünya kendiliğinden şekilleniyor.